Algemene voorwaarden

Download hier de algemene voorwaarden

Versie Augustus 2021
Algemene voorwaarden Time4business, gevestigd te De Slieten 8, 9531 ME te Borger, ingeschreven bij de KvK onder nummer: 82830932.

1. Algemeen
In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.
Opdrachtnemer: Time4business, geregistreerd bij de KvK onder nummer 82830932.
Opdrachtgever: iedere rechts- of natuurlijke persoon die met opdrachtnemer een overeenkomst heeft gesloten, respectievelijk wenst te sluiten en tevens diens vertegenwoordiger(s), gemachtigde(n), rechtverkrijgende(n) en erfgename(n)
Dienstverlening op afstand: De overeenkomst tussen opdrachtgever en Time4business, waarbij in het kader van een door Time4business georganiseerd systeem voor dienstverlening op afstand, tot het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand, zoals een website, telefoon of andere communicatiemiddelen.
Overeenkomst: elke aanbieding van opdrachtnemer, aanvaard door opdrachtgever, dan wel elke opdracht verstrekt door opdrachtgever aan opdrachtnemer en door deze laatste aanvaard.
Diensten: in het kader van een overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever verrichte werkzaamheden door opdrachtnemer.

2. Toepasselijkheid
a. Deze algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, offerte en/of overeenkomst tussen Time4business en opdrachtgever.
b. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten tussen Time4business en eventuele derden, die voor de uitvoering van de overeenkomst dienen te worden betrokken.
c. Eventuele wijzigingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk of via e-mail zijn overeengekomen.
d. De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van opdrachtgever worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.
e. Indien één of meerdere bepalingen in deze Algemene Voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijven de Algemene Voorwaarden voor al het overige in stand. De nietige of vernietigde voorwaarden zullen door Time4business vervangen worden, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht worden genomen.
f. Gedurende de overeenkomst heeft Time4business het recht de Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen.
g. Indien Time4business niet steeds strikte naleving van deze Algemene Voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat deze Algemene Voorwaarden niet van toepassing zouden zijn of dat Time4business in enigerlei mate het recht zou verliezen om in toekomstige, al dan niet soortgelijke, gevallen de strikte naleving van deze Algemene Voorwaarden te verlangen.
h. Opdrachtgever mag haar rechten of plichten voortvloeiend uit de Overeenkomst niet overdragen aan een derde partij zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Time4business.

3. Offertes
a. Het kennismakingsgesprek is kosteloos. Na dit oriënterend gesprek wordt een aanbieding/offerte gedaan welke vervalt na 1 maand, tenzij anders aangegeven.
b. Aanbiedingen/offertes worden schriftelijk en/of elektronisch gedaan, tenzij spoedeisende omstandigheden dit onmogelijk maken.
c. Alle aanbiedingen/offertes van Time4business zijn vrijblijvend.
d. Opdrachtgever staat in voor de juistheid en volledigheid van de door of namens haar aan Time4business opgegeven informatie waarop Time4business haar aanbieding/offerte baseert.
e. Indien de aanvaarding afwijkt van het in de aanbieding en/of offertes opgenomen aanbod dan is Time4business daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Time4business anders aangeeft.
f. Een samengestelde prijsopgave verplicht Time4business niet tot levering van een deel van de aanbieding/offerte begrepen zaken en/of tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.
g. Kennelijke fouten of vergissingen in publicaties, offertes, e-mailberichten en overeenkomsten binden Time4business niet.
h. Aanbiedingen/offertes gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.

4. Totstandkoming van de overeenkomst
a. De overeenkomst komt tot stand:
– Nadat opdrachtgever de overeenkomst of offerte heeft getekend en aan Time4business heeft geretourneerd; of
– Nadat opdrachtgever via de e-mail akkoord is gegaan met het aanbod en/of offerte van Time4business.
b. Indien de opdrachtgever wijzigingen wenst aan te brengen in de opdracht, welke tot de overeenkomst heeft geleid, kunnen deze zowel schriftelijk als mondeling worden voorgesteld. Aanvaarding van wijzigingen in bestaande opdrachten is slechts rechtsgeldig, indien deze schriftelijk geschied.

5. Beëindiging Overeenkomst
a. Partijen kunnen ten allen tijde met wederzijds goedvinden de tot stand gekomen overeenkomst per direct beëindigen.
b. Zowel Time4business als opdrachtgever kunnen de tot stand gekomen overeenkomst ten allen tijde opzeggen. Opzegging dient schriftelijk te geschieden en met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
c. Time4business heeft het recht de overeenkomst zonder ingebrekestelling of gerechtelijke tussenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen indien opdrachtgever niet in staat is gebleken binnen de afgesproken termijn aan zijn financiële verplichtingen te voldoen.
d. In geval één van beide partijen in staat van faillissement wordt verklaard, surseance van betaling aanvraagt of de bedrijfsvoering staakt, heeft de andere partij het recht de overeenkomst zonder inachtneming van een opzegtermijn voortijdig te beëindigen.

6. Wijziging overeenkomst
Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de overeenkomst te wijzigen of aan te vullen, stelt Time4business opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte. Partijen zullen dan tijdig en in onderling overleg overgaan tot schriftelijke aanpassing van de overeenkomst. Eventuele financiële, kwantitatieve en/of kwalitatieve gevolgen van de wijziging zullen ook worden besproken en vastgelegd.

7. Uitvoering van de overeenkomst
a. Time4business zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
b. Time4business voert de werkzaamheden uit vanuit haar eigen kantoor, tenzij anders overeengekomen.
c. Het tijdsbestek waarbinnen de overeenkomst zal worden vervuld, zal in overleg worden overeengekomen. Dit tijdsbestek is nimmer als fatale oplevertermijn te beschouwen.
d. Time4business heeft het recht om bij de uitvoering van de overeenkomst, zonder kennisgeving aan opdrachtgever, derden in te schakelen, goederen van derden te betrekken, diensten van derden af te nemen en de overeenkomst geheel of gedeeltelijk door derden te laten verrichten.
e. Voor de uitvoering van de overeenkomst kan Time4business afhankelijk zijn van (online) diensten of software van derde partijen. Time4business is niet aansprakelijk voor schade van welke aard of uit welken hoofde ook, veroorzaakt door (online) diensten of software van derde partijen
f. Time4business zal nimmer gehouden zijn werkzaamheden uit te voeren welke in strijd komen met haar professionaliteit, een recht van derden, een wettelijke plicht of hetgeen in het maatschappelijk verkeer betaamt.

8. Verplichtingen van opdrachtgever
a. Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, zaken en instructies, waarvan Time4business aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan Time4business worden verstrekt. Indien opdrachtgever de noodzakelijke gegevens niet tijdig verstrekt heeft Time4business het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten.
b. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de door haar verstrekte gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn.
c. Indien opdrachtgever aan Time4business informatiedragers, elektronische bestanden of software, etc. vertrekt garandeert opdrachtgever dat deze vrij zijn van virussen en defecten.
d. Opdrachtgever dient Time4business alle bevoegdheden te geven die noodzakelijk zijn om de overeenkomst uit te voeren.

9. Prijzen & Tarieven
a. Alle vermelde prijzen en tarieven zijn in euro’s en exclusief BTW.
b. Alle vermelde prijzen en tarieven zijn exclusief eventuele reis- verblijfs- en administratiekosten, tenzij anders bepaald in de overeenkomst.
c. Indien niet uitdrukkelijk een tarief is overeengekomen, zal het tarief worden vastgesteld aan de hand van de werkelijk bestede uren en het gebruikelijke uurtarief van Time4business.
d. Time4business heeft het recht de tarieven te wijzigen. Deze wijzigingen worden uiterlijk 1 maand voordat deze ingaan schriftelijk of via e-mail aan opdrachtgever bekend gemaakt. Indien opdrachtgever niet akkoord gaat met de nieuwe tarieven, dan is opdrachtgever gerechtigd de overeenkomst te ontbinden vanaf het moment dat de nieuwe tarieven gelden. De ontbinding dient schriftelijk of via de email te geschieden en binnen 2 weken nadat opdrachtgever op de hoogte is gesteld van de nieuwe tarieven. Verhoging van de tarieven wegens een verhoging van het Btw-tarief of wegens een wijziging van de overeenkomst geeft opdrachtgever niet het recht om de overeenkomst te ontbinden.

10. Betalingsvoorwaarden
a. Facturatie voor uitgevoerde werkzaamheden geschiedt maandelijks achteraf
b. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na de factuurdatum.
c. Indien betaling, binnen de gestelde betalingstermijn, achterwege blijft is opdrachtgever van rechtswege in verzuim. In dat geval is opdrachtgever, vanaf de datum waarop de verschuldigde som opeisbaar is geworden tot aan het tijdstip van betaling, de wettelijke rente aan Time4business verschuldigd. Daarnaast komen alle kosten van invordering ten laste van de opdrachtgever. De vergoeding ter zake van buitengerechtelijke incassokosten is vastgesteld op tenminste 15% van de verschuldigde hoofdsom.
d. Partijen kunnen overeenkomen dat betaling in termijnen geschiedt. In dat geval moet opdrachtgever betalen volgens de termijnen en percentages zoals in de overeenkomst zijn vastgesteld.
e. Time4business kan de in het kader van de overeenkomst ontvangen of gegenereerde zaken, producten, gegevens, documenten, databestanden onder zich houden totdat opdrachtgever alle aan Time4business verschuldigde bedragen betaald heeft.
11. Eigendomsvoorbehoud
a. Alle door Time4business geleverde producten blijven eigendom van Time4business totdat opdrachtgever hetgeen zij op grond van de overeenkomst is verschuldigd deugdelijk is nagekomen en volledig heeft voldaan. De opdrachtgever is niet bevoegd de onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren.
b. Bij niet betaling heeft Time4business het recht reeds afgeleverde goederen bij de opdrachtgever terug te halen. Opdrachtgever dient daartoe medewerking te verlenen.
c. Indien derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is opdrachtgever verplicht Time4business zo snel als redelijkerwijs verwacht mag worden daarvan op de hoogte te stellen.
d. De opdrachtgever is verplicht zich optimale zorg te dragen voor de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken en deze in optimaal bruikbare staat te retourneren aan Time4business.

12. Intellectuele eigendomsrechten
a. Het auteursrecht alsmede overige wet- en regelgeving van intellectuele eigendom ten aanzien van (ontwerp)teksten, concepten, digitale informatie, programmatuur, logo’s, ontwerpen, e.d. hierna te noemen “werk” die Time4business in het kader van de overeenkomst heeft vervaardigd, berusten bij Time4business of haar licentiegever(s)
b. Time4business verleent aan opdrachtgever een beperkt, niet exclusief, niet overdraagbaar recht tot gebruik van de intellectuele eigendomsrechten die berusten op het werk.
c. Time4business is gerechtigd het in opdracht vervaardigde werk te gebruiken voor eigen publiciteit of pr-doeleinden. In dit kader heeft Time4business het recht de naam en/of logo van opdrachtgever en een link naar de website van opdrachtgever op haar website te plaatsen.

13. Aansprakelijkheid
a. Time4business kan door opdrachtgever niet aansprakelijk worden gesteld indien het resultaat voortvloeiende uit de werkzaamheden niet voldoet aan de verwachtingen van opdrachtgever.
b. Time4business is niet aansprakelijk voor verminking en/of verlies van gegevens als gevolg van verzending van gegevens m.b.v. telecommunicatiefaciliteiten.
c. Time4business is niet verantwoordelijk voor de beslissingen die opdrachtgever, al dan niet naar aanleiding van een advies van Time4business, maakt.
d. Iedere aansprakelijkheid van Time4business voor gevolgschade is uitgesloten. Onder vervolgschade wordt in dit verband in ieder geval verstaan; winstderving, gemiste besparingen, omzetverlies, kosten gemaakt ter voorkoming of vaststelling van gevolgschade, verlies of beschadiging van data, vertragingsschade, reputatieschade en opgelegde boetes.
e. Indien Time4business aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van Time4business beperkt tot het bedrag van de door de verzekeraar van Time4business gedane uitkering. Indien de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat of de schade niet door de verzekering wordt gedekt, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het declaratiebedrag.
f. Opdrachtgever dient de schade waarvoor Time4business aansprakelijk kan worden gehouden zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 10 dagen na het ontstaan van de schade, aan Time4business te melden, een en ander op straffe van verval van enige vergoedingsplicht van deze schade.

14. Overmacht
a. Time4business behoudt zich het recht om afspraken kosteloos af te zeggen of te verzetten en werkzaamheden op te schorten in geval van ziekte, arbeidsongeschiktheid, sterfgeval of ernstige ziekte van familie of dierbare omgeving waardoor zij haar opdracht niet naar behoren kan uitvoeren.
b. Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer dan 2 maanden duurt, is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.

15. Geheimhouding
a. Time4business is verplicht tot geheimhouding tegenover derden, die niet bij de uitvoering van de overeenkomst zijn betrokken, van alle informatie die haar door opdrachtgever ter beschikking is gesteld en de door verwerking daarvan verkregen resultaten.
b. In het geval van dreigend gevaar voor zowel opdrachtgever als voor de samenleving of bepaalde personen behoudt Time4business zich het recht toe relevante informatie te verstrekken aan bevoegde personen of instanties als hiermee gevaar kan worden voorkomen.
c. Indien op grond van wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Time4business gehouden is vertrouwelijke informatie aan de door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken, en Time4business zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijke dan wel door de bevoegde rechter erkend of toegestaan recht van verschoning, dan is Time4business niet gehouden tot schadeloosstelling en is de wederpartij niet gerechtigd tot ontbinding van de overeenkomst op grond van enige schade, hierdoor ontstaan.

16. Toepasselijk recht
a. Op alle rechtsbetrekkingen waarbij Time4business partij is, is uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing. Dit geldt ook indien een verbintenis geheel, of gedeeltelijk in het buitenland wordt uitgevoerd of indien opdrachtgever haar woonplaats in het buitenland heeft.
b. Alle geschillen ter zake van overeenkomsten tussen opdrachtgever en Time4business worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Time4business gevestigd is.

17. Klachten
a. De klachtenregeling is onverwijld van kracht na totstandkoming van de overeenkomst. Deze klachtenregeling omvat de procedure zoals aangehouden wordt aangaande de dienstverlening van Time4business.
b. Klachten over verrichte werkzaamheden dienen door opdrachtgever uitsluitend schriftelijk ingediend, doch uiterlijk binnen 14 dagen na voltooiing van de aangaande klacht betreffende werkzaamheden gemeld aan Time4business. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat Time4business in staat is adequaat te reageren.
c. De klacht wordt conform de volgende bepalingen afgewikkeld; indien een klacht gegrond is, zal Time4business de werkzaamheden alsnog verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de opdrachtgever aantoonbaar zinloos is geworden. Dit laatste dient door de opdrachtgever schriftelijk kenbaar te worden gemaakt. Indien het alsnog verrichten van de overeengekomen werkzaamheden niet meer mogelijk of zinvol is, zal Time4business slechts aansprakelijk zijn binnen de grenzen van artikel 13 van deze Algemene Voorwaarden.
d. Een klacht kan slechts betrekking hebben op de kwaliteit van de geleverde dienst.